Alhoewel zwart in de Hollandtunnel en Maasdeltatunnel niet helemaal op z’n plaats is, want hier wordt witte steenslag door het asfalt gemengd. Het asfalt wordt zo lichtgekleurd waardoor er samen met de witte wanden minder licht in de tunnels nodig is. Het witte grind in het asfalt en de wanden reflecteren de ledverlichting in de tunnel en dat van de auto's. Buiten de tunnels wordt een laag stil asfalt aangebracht, dit heeft dezelfde geluidreductie als dubbellaags ZOAB, maar bij dit mengsel is maar 1 laag nodig die ook nog eens langer meegaat.
In totaal wordt deze weken ca. 27.000 ton asfalt op de A24 aangebracht. Twee, drie of wel vier machines rijden naast elkaar, zodat de weg in 1 keer over de volle breedte wordt geasfalteerd en er geen naden ontstaan.
De weg wordt afgewerkt met witte markeringen zoals lijnen en blokken. In de tunnels zijn de strepen langs de kant van de weg opgebouwd uit puntjes, zodat regenwater dat de tunnel instroomt goed weg kan stromen en niet tegen de lijnen aan blijft staan.