Onderwaterbeton Hollandtunnel en damwanden toerit Maasdeltatunnel

22-08-2022 918 keer bekeken

Zowel voor de toerit van de Hollandtunnel als die van de Maasdeltatunnel in Vlaardingen voeren we de komende tijd de nodige werkzaamheden uit.

Op 30 augustus starten we met het storten van het laatste onderwaterbeton voor de Hollandtunnel. Vanaf 1 september trillen we in drie weken de laatste stalen damwandplanken voor de toerit van de Maasdeltatunnel in de grond.

Onderwaterbetonstort voor de toerit Hollandtunnel
Van dinsdag 30 augustus 07:00 uur tot en met donderdag 1 september in de avond storten we het laatste onderwaterbeton voor de vloer van de toerit van de Hollandtunnel. De werkzaamheden hiervoor gaan ongeveer 60 tot 70 uur aaneengesloten door. Een onderbreking van het werk is niet mogelijk, omdat dat tot een lekkage van de vloer kan leiden.

Voor de vloer is ongeveer 6.000 m3 beton nodig. Met grote pompen storten we het beton via een buis tot onderin de bouwkuip. Het storten van het onderwaterbeton zorgt voor geluid in de omgeving.

Damwanden voor toerit Maasdeltatunnel
Tussen de Hoekse Lijn en de Maassluissedijk is de toerit van de Maasdeltatunnel. De wanden van de toerit maken we met damwanden. Een groot deel van de stalen damwandplanken hebben we al aangebracht.

Vanaf 1 september trillen we de laatste damwanden voor de toerit in de grond. Deze werkzaamheden duren twee tot drie weken. Zodra de wanden in de grond zitten, starten we met het grond- en betonwerk voor de bouw van de vloer en de wanden. Deze werkzaamheden gaan door tot medio 2023.

Werktijden en hinder
De werkzaamheden voor de toerit van de Maasdeltatunnel voeren we uit van maandag tot en met vrijdag tussen 07:00 uur en 19:00 uur. Het aanbrengen van heipalen en damwanden zorgt voor veel geluid in de omgeving. Dit kan hinderlijk zijn voor omwonenden. De betonwerkzaamheden geven minder overlast.

Cookie-instellingen