Voor de bouw van de tunnel hebben we de toerit opgedeeld in compartimenten. Zo kunnen we verschillende werkzaamheden naast elkaar uitvoeren. Eén compartiment staat nu nog vol water. Die intussen is uitgegraven. Van maandag 11 tot en met donderdag 14 juli storten we hier het laatste onderwaterbeton voor de vloer. Deze werkzaamheden gaan dag en nacht door.
85 uur werkzaamheden
In nog geen vier dagen storten we zo'n 7400 kuub. Een onderbreking van de werkzaamheden is niet mogelijk. Dit kan namelijk zorgen voor scheuren in het beton. Het beton voeren we aan met vrachtwagens. Per uur rijden er zeven tot twaalf vrachtwagens via de Botlekweg naar en van de bouwplaats.
Gevolgen voor omgeving
De werkzaamheden zorgen voor geluid in de omgeving. Dit komt onder andere door vrachtwagens, een betonpomp die continu draait en achteruitrijpiepers van werkverkeer. Ook verlichten wij de bouwplaats goed. Deze verlichting kan zichtbaar zijn voor omwonenden.
Nieuw viaduct Droespolderweg
In de toekomst gaat de Droespolderweg via het nieuwe Blankenburgviaduct over de tunnel. In de afgelopen week hebben we het beton gestort voor het dek van deze verbinding. Vanaf nu kunnen we het viaduct verder afbouwen. Het nieuwe viaduct krijgt aan beide zijden een fietspad. Het zuidelijke fietspad volgt de Droespolderweg. Het noordelijke fietspad steekt door de parkzone langs de oostrand van Rozenburg. Dit fietspad sluit aan op de Laan van Nieuw Blankenburg en vormt zo een nieuwe route voor het fietsverkeer tussen Rozenburg en de Botlek.