Verkeersregelaars laten het verkeer om en om langs de werkzaamheden rijden. Alleen tijdens het uithijsen van de brug en het verwijderen van de hoogteportalen die voor de brug staan, wordt het verkeer 10 tot 15 minuten stilgezet. De brug gaat weg omdat hij niet meer nodig is.
Deze werkzaamheden stonden eerder gepland voor de nacht van 7 juni met een volledige afsluiting van de Droespolderweg. Vanwege de storing bij de Calandbrug, konden de werkzaamheden toen niet doorgaan. BAAK heeft de uitvoeringsmethode aangepast; er komt een grotere kraan die naast de weg kan worden opgesteld. Alleen tijdens het uithijsen van de brug en voor het verwijderen van de hoogteportalen, gaat de weg ca. 10 tot 15 minuten dicht voor auto- en fietsverkeer.
De hulpbrug werd gebruikt om de grond die vrijkwam bij het uitgraven van de Maasdeltatunnel te transporteren naar de Blankenberg bij het nieuwe knooppunt Rozenburg. Inmiddels is de Blankenberg klaar en heeft de hulpbrug zijn werk gedaan.
Stand van zaken Calandbrug
De reparatie van de Calandbrug gaat zeer waarschijnlijk enkele maanden duren. Het herstellen is een omvangrijke klus. Tot die tijd blijft de brug om veiligheidsredenen dicht voor het wegverkeer. Omdat daardoor fietsers en voetgangers moeten omreizen, compenseert ProRail vanaf zaterdag 11 juni de kosten voor het busvervoer met bestemming of vertrekpunt Rozenburg. Op een speciale website is alle informatie over deze compensatieregeling terug te vinden