Vanaf zaterdagochtend rijdt al het verkeer aan de westkant onder het viaduct van de A20 door. Hiermee komt ruimte om aan de oostkant het A20-viaduct met vijf meter uit te breiden.
Sinds begin 2021 werkt BAAK aan de uitbreiding van het A20-viaduct over de Lepelaarsingel. Aan de zuidkant wordt vijf meter aangebouwd. BAAK begon met het westelijke deel (deel 1, op afbeelding 1) en dit is inmiddels bijna klaar. In juli start BAAK met de bouw van het oostelijke deel (deel 2, op afbeelding 1). De werkzaamheden aan het viaduct duren tot eind 2021.
Verkeer Lepelaarsingel via één rijbaan
Tijdens de bouw van het oostelijke deel rijdt het autoverkeer aan de westkant van de Lepelaarsingel (zie afbeelding 1). Per rijrichting is één rijstrook beschikbaar. Het verkeer moet in de spits rekening houden met vertraging. Fietsverkeer rijdt in twee richtingen over het westelijke fietspad. Aan de noordkant komt een extra fietsoversteekplaats met verkeerslichten.
Nachtafsluiting Lepelaarsingel voor aanpassen verkeerssituatie
Van vrijdag 9 juli 20:00 uur tot zaterdag 10 juli 07:00 uur past BAAK de verkeerssituatie op de Lepelaarsingel aan. De Lepelaarsingel is dan ter hoogte van de A20 afgesloten voor al het verkeer (zie afbeelding 2).
Omleidingen
Automobilisten worden omgeleid via de Frederik Hendriklaan, Holysingel en Burgemeester Heusdenslaan. Fietsers worden omgeleid via de Dillenburgsingel, Holysingel en Burgemeester Heusdenslaan. De routes worden met gele borden aangegeven.
Hinder
Voor de werkzaamheden maken we gebruik van machines. Deze zorgen voor geluid in de omgeving. Dit kan hinderlijk zijn voor omwonenden. Mogelijk heeft u ook last van verlichting van de bouwplaats en het geluid van werkverkeer.
Bouw uitbreiding viaduct
In juli starten de werkzaamheden voor de uitbreiding van het viaduct aan de oostkant van de Lepelaarsingel (zie afbeelding 3). Om de aansluiting op het bestaande viaduct te kunnen maken, worden eerst betonnen delen van het bestaande viaduct gesloopt. Dit duurt ongeveer twee weken. Daarna start de opbouw van de pijler en het landhoofd waar het viaduct op rust.
In het najaar worden de betonnen liggers op de pijlers gehesen. De liggers vormen het dek van het viaduct. Aan het eind van het jaar is ook het tweede deel van het viaduct klaar en plaatst BAAK het geluidscherm terug.