Over de bouwwerkzaamheden, de planning en de hinder verzorgen Rijkswaterstaat en BAAK op woensdag 27 mei van 19:00 tot 21:00 uur een informatieavond. Vanwege de coronamaatregelen is de bijeenkomst anders dan u van ons gewend bent. Wij organiseren deze digitaal via een webinar. U kunt dit thuis vanachter uw digitale scherm, zoals laptop of tablet, volgen.
Webinar
Tijdens het webinar, een presentatie in een studio, geven medewerkers van Rijkswaterstaat en BAAK uitleg over de bouw van de Hollandtunnel en de verdiepte toerit. Daarnaast informeren we u over de voortgang van de bouw van de Maasdeltatunnel en geven een doorkijkje naar de planning voor de verbreding van de A20. Tijdens de presentatie kunt u vanachter uw digitale scherm vragen stellen aan de sprekers. Niet alle vragen kunnen tijdens het webinar worden beantwoord, maar na afloop beantwoorden we de overige vragen via e-mail.
Aanmelden voor het webinar
Voor het webinar moet u zich vooraf aanmelden. Dat kan vanaf nu!
Via deze link https://channel.royalcast.com/webcast/blankenburgverbinding/20200527_1/ kunt u zich meteen aanmelden. U ontvangt na registratie direct een bevestigingsmail.
Lukt het u niet om op 27 mei om 19.00 uur in te loggen, maar wel bijvoorbeeld om 19.15 uur? Geen probleem. U kunt het webinar terugspoelen en alsnog vanaf het begin kijken. Bent u niet in de gelegenheid om het webinar live te volgen? We nemen alles op zodat u het later altijd terug kunt kijken via onze website: www.blankenburgverbinding.nl .
De bouw in vogelvlucht
De werkzaamheden voor de Hollandtunnel en de verdiepte toerit starten bij de Zuidbuurt. De Hollandtunnel bouwen we op richting het zuiden naar de onderdoorgang van de Hoekse Lijn. De verdiepte toerit richting het noorden naar knooppunt Vlaardingen. De bouw van het knooppunt begint dit najaar. We beginnen met het aanbrengen van damwanden voor de wanden en de funderingspalen voor de vloer. Daarna graven we in delen het tracé uit. We doen dit eerst droog. Vervolgens zetten we de bouwkuip vol water en graven onder water verder. Als een deel op diepte is, brengen we onderwaterbeton aan voor de vloer en kan de bouwkuip worden leeggepompt. Op de tunnel maken we een betonnen dak. De wanden werken we af met voorzetwanden en de weg wordt geasfalteerd. Tot slot brengen we de verkeers- en tunnel technische installaties aan. Denk hierbij aan matrixborden, ventilatoren, luidsprekers en vluchtdeuren. Alle installaties worden uitvoerig getest zodat in 2024 de nieuwe weg veilig kan worden opengesteld.