Het dek van vijftig bij elf meter was opgebouwd aan de noordkant van het spoor en lag klaar op stalen binten. Dag en nacht waren zo´n dertig tot veertig mensen aan het werk. Ze verwijderden eerst een deel van het spoor, haalden 5.000 kuub grond weg en bouwden een schuifbaan op. De baan werd ingesmeerd met vet zodat met hydraulische cilinders het dek centimeter voor centimeter richting de spoorlijn kon worden geschoven. Na ongeveer vier uur lag het op zijn plek en kon het spoor op het dek worden teruggebouwd.
Onder het betonnen dek bouwt bouwconsortium BAAK een onderdoorgang. Deze is medio 2020 klaar. Het is het sluitstuk in de aanleg van een logistieke route tussen het Scheur en de A20. Bouwmaterialen voor de Hollandtunnel, zoals damwanden en buispalen, kunnen dan direct vanaf de loskade in het Scheur naar het bouwterrein worden vervoerd. Het bouwverkeer hoeft dan niet meer over lokale wegen te rijden. Uiteindelijk gaat de nieuw te bouwen rijksweg A24 op deze plek onder het spoor door.